0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کتاب های فرانسوی ولتر

14 خرداد 1401
0 دیدگا

فرانسوا ولتر ، نویسنده، شاعر و فیلسوف فرانسوی قرن هجدهم میلادی است . ولتر بیشتر به خاطر جملات حکیمانه اش شناخته میشود.

وی تحصیلات خود را در مدرسه «لویی کبیر» به پایان رساند و مدتی به شاگردی یکی از قضات دادگستری فرانسه درآمد. پس از چندی نیز جایزه آکادمی فرانسه به او داده شد.
وی در سال ۱۷۱۵، اشعاری بر ضد «فیلیپ دوم»  سرود که باعث تبعید وی از فرانسه گشت. اما پس از مدتی عفو و آزاد شد، ولی دوباره مورد اتهام قرار گرفت و او را به زندان «باستیل» فرستادند، اما بعد از رهایی از زندان، زندگی راحت و آسوده ای داشت.

ولتر در سال ۱۷۲۳، منظومه‌های «هنریاد» را که درباره سلطنت «هانری چهارم» بود، منتشر کرد و در ۱۷۲۴، نمایشنامه‌ای را در پاریس به معرض تماشا گذاشت. وی در سال ۱۷۲۵، بر اثر پیشامد مجبور شد پاریس را ترک گفته و به انگلستان برود. در این زمان با چند تن از شعرای انگلیسی آشنا شد و مقاله هایی به زبان انگلیسی منتشر کرد. وی در سال ۱۷۲۹ به پاریس بازگشت و تراژدی «بروتوس» را نوشت و در سال ۱۷۴۸، نمایشنامه «سمیرامیس» را به قصد رقابت با «کره ‌بیون» به رشته تحریر درآورد. در سال ۱۷۷۶ ضمن انتقاد از آثار شکسپیر ، قطعات «ایرن» و «آگاتوکل» را نوشت.
از کارهای تحقیقی وی می‌توان «تاریخ روسیه»، «فرهنگ فلسفی» و «عصر لویی چهاردهم» را نام برد. سایر آثار او عبارتند از : «مرگ قیصر»، «دوشیزه اورلئان» و «کاندید». ولتر در  ۱۷۷۸ زندگی را بدرود گفت.

دانلود کتاب های ولتر از سایت گوتنبرگ

کتاب صوتی کاندید از ولتر 

iranfrench_admin

لینک کوتاه نوشته
دانلود باکس
جعبه دانلود جهت دانلود سریع از VPN استفاده نکنید.. تمامی فایل ها قبل از درج بررسی شده اند. لینک دانلود از دو سرور مختلف است. امکان قطع دانلود فایل ها وجود دارد. جهت دانلود از IDM استفاده کنید.. در صورت نیاز با ما تماس بگیرید